Tipy a rady,
jak postupovat
při reklamaci zboží
či služby

Pročtěte si naše návody a rady, jak postupovat, pokud byla vaše reklamace zamítnuta. Rádi vám pomůžeme a poskytneme podporu, abyste za zamítnutou reklamaci dostali zpět peníze nebo zboží bez vad.

Máme mnohaleté zkušenosti a víme, jak postupovat, abyste se domohli svých práv. Inspirujte se našimi radami nebo se na nás přímo obraťte. Naši advokáti vás budou při vymáhání zamítnuté reklamace bezplatně zastupovat - náklady na jejich služby hradí ze zákona protistrana.

Více informací

Ojeté auto

Chystáte se na koupi ojetého vozidla u AAA auto, auto ESA, Davocar, Tipcars apod.? Přečtěte si desatero našich rad a vyhněte se nejčastějším problémům, které můžete při nákupu staršího auto potkat.

1/ Leasing

Pokud se rozhodnete financovat koupi prostřednictvím leasingu, doporučujeme porovnat RPSN 1 leasingu a RPSN běžné půjčky, kterou se dá pořízení vozu též financovat.

2/ Vozidlo v exekuci

Prostřednictvím výpisu z evidence exekucí online zde zjistěte, zda vozidlo není v exekuci. Musíte se registrovat a zaplatit pár set kaček, ale konec konců není nic horšího než přijít o vozidlo i o peníze.

3/ Prodává vozidlo vlastník?

Vlastníkem je osoba zapsaná ve velkém technickém průkazu. Provozovatel vozidla, který není vlastníkem vozidla, nemůže vozidlo prodávat – typicky leasing, kde vlastníkem je leasingová společnost. Pozor na současný trend, kdy vozidlo prodává autobazar v zastoupení vlastníka. Autobazar se tak zbavuje odpovědnosti za vady – ta zůstává na předchozím vlastníkovi. Situaci poznáte tak, že v kupní smlouvě bude uvedeno „autobazar jedná v zastoupení“.

4/ Není vozidlo odcizené?

Zde prověřte auto v databázi odcizených vozidel ČR. Informace o autě získáte ze čtyř identifikačních
údajů: SPZ, čísla motoru, VIN čísla nebo čísla podvozku.

5/ Inzerovaný stav vs. skutečný stav

Ověřte si, zda vozidlo nebylo bourané, odcizené a počet najetých kilometrů. Vyplatí se investovat pár stovek korun do výpisu.

6/ Kolik má vozidlo najeto?

Pokud kupujete vozidlo bez garance kilometrů, nemůžete se jich poté dovolávat.

7/ Technická kontrola

Nikdy nekupujte vozidlo, které jí neprošlo 

8/ Kolik klíčů

Ověřte si, zda jste dostali všechny klíče; zpravidla dva. Pozor na vozidla, ke kterým dostanete pouze jeden klíč. U novějších vozů lze ověřit počet vyrobených klíčů u příslušného autorizovaného dealera. 

9/ Co je VIN kód?

VIN kód je „rodným číslem“ auta. VIN kód je uveden v technickém průkazu a zároveň bývá vyražen v motorovém prostoru např. na krytu tlumiče i na dalších částech vozidla. Pozor na podezřelé úpravy v těchto prostorách. Uvedené VIN kódy by měly být shodné. 

10/ Reklamace vad

Pozor na vady uvedené ve smlouvě nebo v protokolu o převzetí vozidla. Bedlivě čtěte! Prodávající neodpovídá za vady, o kterých jste byli informováni. Pokud kupujete auto s konkrétní vadou, dbejte, aby prodávající záměrně neuvedl v dokumentaci i další jiné vady, o kterých vám předem neřekl.

Neuznali vám reklamaci? Chcete vrátit peníze za nekompletní či nekvalitní zboží nebo službu?

Bezplatně posoudíme vaši zamítnutou reklamaci a pomůžeme vám domoci se vašich práv. jsme tu pro vás, ať už řešíte vrácení peněz za zboží či služby.

98%
Vyhraných sporů

Naprostou většinou sporů o zamítnuté reklamace se nám podařilo vyřídit ve prospěch klienta.

0 Kč
poplatků

Pomohli jsme již 2000 lidem vyřešit neoprávněně zamítnutou reklamaci zboží nebo služby.

2000+
Pomohli jsme lidem

Naši klienti za naše služby nic neplatí. Náklady hradí prodejce, který spor o neuznanou reklamaci prohrál.

Garantující advokát

Mgr. Jan Varhaník, LL.M.

samostatný advokát se sídlem Na Harfě 935/5B, Praha 9, 190 00

IČO: 03827151
DIČ: CZ8504201629
ID datové schránky: cabzufu
evidenční ČAK: 16221

Zpět

Praktické tipy pro uplatňování reklamace vadného zboží

Vadu zboží vytkněte u prodejce bez zbytečného odkladu poté, co se projevila, nejlépe do šesti měsíců od koupě zboží (platí pak domněnka, že vada zboží existovala již v době jeho koupě).

Vadu doporučujeme vytknout u prodávajícího písemně před vlastním odevzdáním zboží prodejci. Pro posouzení reklamace doporučujeme fotograficky (např. mobilním telefonem) zdokumentovat stav zboží (stává se, že během reklamace dojde k dalšímu poškození zboží prodejcem).

  • nechte si písemně potvrdit, kdy byla reklamace z vaší strany učiněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace jste zvolili
  • pokud může být vada zboží bezodkladně odstraněna, můžete v zásadě nejprve požadovat pouze bezplatné odstranění vady
  • pokud by oprava zboží nebyla proveditelná, můžete požadovat výměnu za nové zboží
  • v případě, že ani výměna za nové zboží není možná, můžete odstoupit od kupní smlouvy a požadovat úhradu kupní ceny