Tipy a rady,
jak postupovat
při reklamaci zboží
či služby
Pročtěte si naše návody a rady, jak postupovat, pokud byla vaše reklamace zamítnuta. Rádi vám pomůžeme a poskytneme podporu, abyste za zamítnutou reklamaci dostali zpět peníze nebo zboží bez vad.
Máme mnohaleté zkušenosti a víme, jak postupovat, abyste se domohli svých práv. Inspirujte se našimi radami nebo se na nás přímo obraťte. Naši advokáti vás budou při vymáhání zamítnuté reklamace bezplatně zastupovat - náklady na jejich služby hradí ze zákona protistrana.
Ojeté auto
Chystáte se na koupi ojetého vozidla u AAA auto, auto ESA, Davocar, Tipcars apod.? Přečtěte si desatero našich rad a vyhněte se nejčastějším problémům, které můžete při nákupu staršího auto potkat.
1/ Leasing
Pokud se rozhodnete financovat koupi prostřednictvím leasingu, doporučujeme porovnat RPSN 1 leasingu a RPSN běžné půjčky, kterou se dá pořízení vozu též financovat.
2/ Vozidlo v exekuci
Prostřednictvím výpisu z evidence exekucí online zde zjistěte, zda vozidlo není v exekuci. Musíte se registrovat a zaplatit pár set kaček, ale konec konců není nic horšího než přijít o vozidlo i o peníze.
3/ Prodává vozidlo vlastník?
Vlastníkem je osoba zapsaná ve velkém technickém průkazu. Provozovatel vozidla, který není vlastníkem vozidla, nemůže vozidlo prodávat – typicky leasing, kde vlastníkem je leasingová společnost. Pozor na současný trend, kdy vozidlo prodává autobazar v zastoupení vlastníka. Autobazar se tak zbavuje odpovědnosti za vady – ta zůstává na předchozím vlastníkovi. Situaci poznáte tak, že v kupní smlouvě bude uvedeno „autobazar jedná v zastoupení“.
4/ Není vozidlo odcizené?
Zde prověřte auto v databázi odcizených vozidel ČR. Informace o autě získáte ze čtyř identifikačních
údajů: SPZ, čísla motoru, VIN čísla nebo čísla podvozku.
5/ Inzerovaný stav vs. skutečný stav
Ověřte si, zda vozidlo nebylo bourané, odcizené a počet najetých kilometrů. Vyplatí se investovat pár stovek korun do výpisu.
6/ Kolik má vozidlo najeto?
Pokud kupujete vozidlo bez garance kilometrů, nemůžete se jich poté dovolávat.
7/ Technická kontrola
Nikdy nekupujte vozidlo, které jí neprošlo
8/ Kolik klíčů
Ověřte si, zda jste dostali všechny klíče; zpravidla dva. Pozor na vozidla, ke kterým dostanete pouze jeden klíč. U novějších vozů lze ověřit počet vyrobených klíčů u příslušného autorizovaného dealera.
9/ Co je VIN kód?
VIN kód je „rodným číslem“ auta. VIN kód je uveden v technickém průkazu a zároveň bývá vyražen v motorovém prostoru např. na krytu tlumiče i na dalších částech vozidla. Pozor na podezřelé úpravy v těchto prostorách. Uvedené VIN kódy by měly být shodné.
10/ Reklamace vad
Pozor na vady uvedené ve smlouvě nebo v protokolu o převzetí vozidla. Bedlivě čtěte! Prodávající neodpovídá za vady, o kterých jste byli informováni. Pokud kupujete auto s konkrétní vadou, dbejte, aby prodávající záměrně neuvedl v dokumentaci i další jiné vady, o kterých vám předem neřekl.
Neuznali vám reklamaci? Chcete vrátit peníze za nekompletní či nekvalitní zboží nebo službu?
Bezplatně posoudíme vaši zamítnutou reklamaci a pomůžeme vám domoci se vašich práv. jsme tu pro vás, ať už řešíte vrácení peněz za zboží či služby.
Naprostou většinou sporů o zamítnuté reklamace se nám podařilo vyřídit ve prospěch klienta.
Pomohli jsme již 2000 lidem vyřešit neoprávněně zamítnutou reklamaci zboží nebo služby.
Naši klienti za naše služby nic neplatí. Náklady hradí prodejce, který spor o neuznanou reklamaci prohrál.
Garantující advokát
Mgr. Jan Varhaník, LL.M.
samostatný advokát se sídlem Na Harfě 935/5B, Praha 9, 190 00
DIČ: CZ8504201629
ID datové schránky: cabzufu
evidenční ČAK: 16221
Praktické tipy pro uplatňování reklamace vadného zboží
Vadu zboží vytkněte u prodejce bez zbytečného odkladu poté, co se projevila, nejlépe do šesti měsíců od koupě zboží (platí pak domněnka, že vada zboží existovala již v době jeho koupě).
Vadu doporučujeme vytknout u prodávajícího písemně před vlastním odevzdáním zboží prodejci. Pro posouzení reklamace doporučujeme fotograficky (např. mobilním telefonem) zdokumentovat stav zboží (stává se, že během reklamace dojde k dalšímu poškození zboží prodejcem).
- nechte si písemně potvrdit, kdy byla reklamace z vaší strany učiněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace jste zvolili
- pokud může být vada zboží bezodkladně odstraněna, můžete v zásadě nejprve požadovat pouze bezplatné odstranění vady
- pokud by oprava zboží nebyla proveditelná, můžete požadovat výměnu za nové zboží
- v případě, že ani výměna za nové zboží není možná, můžete odstoupit od kupní smlouvy a požadovat úhradu kupní ceny