TIPY A RADY
AKO POSTUPOVAŤ
PRI REKLAMÁCII TOVARU
ALEBO SLUŽBY
Prečítajte si naše návody a rady, ako postupovať, pokiaľ bola vaša reklamácia zamietnutá. Radi vám pomôžeme a poskytneme podporu, aby ste za zamietnutú reklamáciu dostali späť peniaze alebo tovar bez závad.
Máme mnohoročné skúsenosti a vieme, ako postupovať, aby ste sa domohli svojich práv. Inšpirujte sa našimi radami alebo sa na nás priamo obráťte. Naši advokáti vás budú pri vymáhaní zamietnutej reklamácie bezplatne zastupovať - náklady na ich služby hradí zo zákona protistrana.
Ojeté auto
Chystáte se na koupi ojetého vozidla u AAA auto, auto ESA, Davocar, Tipcars apod.? Přečtěte si desatero našich rad a vyhněte se nejčastějším problémům, které můžete při nákupu staršího auto potkat.
1/ Leasing
Pokud se rozhodnete financovat koupi prostřednictvím leasingu, doporučujeme porovnat RPSN 1 leasingu a RPSN běžné půjčky, kterou se dá pořízení vozu též financovat.
2/ Vozidlo v exekuci
Prostřednictvím výpisu z evidence exekucí online zde zjistěte, zda vozidlo není v exekuci. Musíte se registrovat a zaplatit pár set kaček, ale konec konců není nic horšího než přijít o vozidlo i o peníze.
3/ Prodává vozidlo vlastník?
Vlastníkem je osoba zapsaná ve velkém technickém průkazu. Provozovatel vozidla, který není vlastníkem vozidla, nemůže vozidlo prodávat – typicky leasing, kde vlastníkem je leasingová společnost. Pozor na současný trend, kdy vozidlo prodává autobazar v zastoupení vlastníka. Autobazar se tak zbavuje odpovědnosti za vady – ta zůstává na předchozím vlastníkovi. Situaci poznáte tak, že v kupní smlouvě bude uvedeno „autobazar jedná v zastoupení“.
4/ Není vozidlo odcizené?
Zde prověřte auto v databázi odcizených vozidel ČR. Informace o autě získáte ze čtyř identifikačních
údajů: SPZ, čísla motoru, VIN čísla nebo čísla podvozku.
5/ Inzerovaný stav vs. skutečný stav
Ověřte si, zda vozidlo nebylo bourané, odcizené a počet najetých kilometrů. Vyplatí se investovat pár stovek korun do výpisu.
6/ Kolik má vozidlo najeto?
Pokud kupujete vozidlo bez garance kilometrů, nemůžete se jich poté dovolávat.
7/ Technická kontrola
Nikdy nekupujte vozidlo, které jí neprošlo
8/ Kolik klíčů
Ověřte si, zda jste dostali všechny klíče; zpravidla dva. Pozor na vozidla, ke kterým dostanete pouze jeden klíč. U novějších vozů lze ověřit počet vyrobených klíčů u příslušného autorizovaného dealera.
9/ Co je VIN kód?
VIN kód je „rodným číslem“ auta. VIN kód je uveden v technickém průkazu a zároveň bývá vyražen v motorovém prostoru např. na krytu tlumiče i na dalších částech vozidla. Pozor na podezřelé úpravy v těchto prostorách. Uvedené VIN kódy by měly být shodné.
10/ Reklamace vad
Pozor na vady uvedené ve smlouvě nebo v protokolu o převzetí vozidla. Bedlivě čtěte! Prodávající neodpovídá za vady, o kterých jste byli informováni. Pokud kupujete auto s konkrétní vadou, dbejte, aby prodávající záměrně neuvedl v dokumentaci i další jiné vady, o kterých vám předem neřekl.
Neuznali vám reklamáciu? Chcete vrátiť peniaze za nekompletný alebo nekvalitný tovar alebo službu?
Bezplatne posúdime vašu zamietnutú reklamáciu a pomôžeme vám domôcť sa vašich práv. Sme tu pre vás, či už riešite vrátenie peňazí za tovar alebo služby.
Absolútnu väčšinu sporov o zamietnutej reklamácii sa nám podarilo vyriešiť v prospech klienta.
Pomohli sme už 2000 ľuďom vyriešiť neoprávnene zamietnutú reklamáciu tovaru alebo služby.
Naši klienti za naše služby nic neplatí. Náklady hradí prodejce, který spor o neuznanou reklamaci prohrál.
Garantujúci advokát
Mgr. Jan Varhaník, LL.M.
samostatný advokát so sídlom Na Harfě 935/5B, Praha 9, 190 00
DIČ: CZ8504201629
ID dátovej schránky: cabzufu
evidenčné ČAK: 16221
Praktické tipy na uplatnenie reklamácie chybného tovaru
Ohraďte sa proti vade u predajcu bez zbytočného odkladu po tom, ako sa prejavila, najlepšie do šiestich mesiacov od kúpy tovaru (platí potom domnienka, že vada tovaru existovala už v dobe kúpy).
Vadu doporučujeme ohlásiť predajcovi písomne pred vlastným odovzdaním tovaru predajcovi. Pre posúdenie reklamácie odporúčame fotograficky (napr. mobilným telefónom) zdokumentovať stav tovaru (stáva sa, že v priebehu reklamácie dôjde k ďalšiemu poškodeniu tovaru predajcom).
- nechajte si písomne potvrdiť, kedy bola reklamácia z vašej strany vykonaná, čo je jej obsahom a aký spôsob vybavenia reklamácie ste zvolili
- okiaľ môže byť chyba tovaru bezodkladne odstránená, môžete prakticky požadovať iba bezplatné odstránenie vady
- okiaľ by oprava tovaru nebola uskutočniteľná, môžete požadovať výmenu za nový tovar
- v prípade, že ani výmena za nový tovar nie je možná, môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy a požiadať o úhradu kúpnej ceny